Beställning
För det fall beställaren är under 18 år så måste målsmans tillstånd inhämtas före köpet genomförs. Beställning som görs i annan persons namn utan dennes medgivande, eller på annat sätt som medför att Nicedress lider ekonomisk skada polisanmäls. Säljföretaget friskriver sig för tryckfel, fel i information, samt fel i specifikation, på samtliga i Nicedress sortiment förekommande produkter och tjänster. All bildinformation skall ses som illustrationer och kan inte heller garanteras återge exakt utseende.
DIREKTBETALNING TILL BANK MED PAYSON
Betalning sker enkelt och säkert med Payson. Även om du inte har ett Paysonkonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Payson. Payson samarbetar med VISA, MasterCard samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.
Payson håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik
Hantering av personuppgifter
Nicedress sprider aldrig dina personuppgifter till tredje part, men kan använda dem för att skicka reklam angående vår egen butik eller någon av de butiker som ingår i vårt företag. Du som kund har dock alltid rätt att avböja dig sådana utskick och borttagning ur vår databas om du så önskar.
Outlöstförsändelse
För försändelse som ej löses ut varpå paketet går i retur till Nicedress debiteras en avgift om 299 för att täcka Nicedress kostnader för transport och administration.
Komplettera/Annullera beställning
Samtliga beställningar är bindande. Vill du komplettera en beställning eller göra ändringar på din beställning kontakta oss då snabbast möjligast.
Returer
Du har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från det att din order skickats från oss. Varan skall ej vara använd och oskatt tillstånd. Fraktkostnaden står du som kund för.
Ingen returrätt ges för skräddarsydda/specialbeställda varor.
(kap.2 / 5§) Avser distansavtalet en vara som skall tillverkas eller
väsentligt ändras efter konsumentens särskilda önskemål eller
som annars skall få en tydlig personlig prägel har konsumenten
ingen ångerrätt.
Vid alla returer skall ni kontakta oss innan detta görs.
Reklamation/Skadade paket
Om paketet/innehållet är skadat när du får det ska du genast anmäla det hos utlämningsstället.
Varorna kontrolleras noggrant av flera parter innan leverans och därför garanteras att de är felfria vid leveransen. Skulle du få en fellevererad/defekt vara ska du kontakta oss för reklamation snarast efter att du mottagit varan. Köparen ansvarar för returleverans av felaktig vara, skicka därför på ett säkert sätt. Vid reklamation görs en noggrann undersökning utav produkten. Den fellevererade varan skall även vara i oanvänt och oskatt skick och skall sändas tillbaka inom 7 dagar efter att ni mottog den.
Force Majure
Händelse såsom krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt därmed jämförbar händelse utanför Wahlstedt Group i Arvika AB (.nicedress.se) kontroll, vilken ej skäligen kunnat förutses, skall hänföras till force majeure, vilket innebär att Wahlstedt Group i Arvika AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.
Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.